لاوین هیر

آیا سولفات ها و سیلیکون ها واقعا برای موهای شما مضر هستند؟

آیا سولفات ها و سیلیکون ها واقعا برای موهای شما مضر هستند؟

آیا سولفات ها و سیلیکون ها واقعا برای موهای شما مضر هستند؟ دنیای مواد تشکیل دهنده محصولات زیبایی شباهت زیادی به هالیوود دارد—همه مطبوعات مطبوعات خوبی نیستند. سولفات ها، سیلیکون ها و سدیم همگی رپ بدی پیدا کرده اند – اما آیا واقعا به همین سادگی است؟ بیایید نگاهی دقیق تر به شامپو t و نحوه عملکرد این مواد بیندازیم. در ادامه با لاوین هیر همراه باشید…

شامپو چیست؟

به عبارت ساده، شامپو یک پاک کننده است که به طور خاص برای استفاده روی مو طراحی شده است. درست مانند تفاوت شستشوی بدن شما با پاک کننده صورت شما (امیدوارم)، شامپو هم فرمول مخصوص به خود را دارد. شامپو برای حذف کثیفی، آلودگی های محیطی و سبوم از ساقه مو و پوست سر ساخته شده است. هزاران یا نه میلیون ها ترکیب مختلف از ترکیبات مختلف برای شامپو وجود دارد که برخی از آن ها سهم مناسبی از پرس بد دارند.

سولفات ها و سیلیکون در شامپو ها

ترکیبات جنجالی شامپو

جز در مواردی که از شامپو استفاده می کنید، عنصر شماره یک ذکر شده در اکثر شامپوها آب است. یک نکته مهم در مورد ترکیبات شامپو این است که آنها معمولاً به ترتیب غلظت ذکر شده اند. اگر ابتدا آب ذکر شده باشد، به احتمال زیاد بیشترین درصد ماده تشکیل دهنده شامپو شما است.

سولفات ها

یکی دیگر از ترکیبات رایج در شامپوها و مسلماً بزرگترین بدی فعلی هستند. با این حال، اگر از کف خوب و کف‌دار در شامپو خود لذت می‌برید، سولفات‌هایی دارید که باید از آن تشکر کنید. انواع مختلفی از سولفات ها وجود دارد، اما برخی از رایج ترین آنها که در شامپو استفاده می شود عبارتند از آمونیوم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات و کوکامیدوپروپیل بتائین. سولفات ها رپ بدی دارند. اما حقیقت این است که آنها برای برخی از انواع مو بهتر از بقیه کار می کنند. کسانی که مو و پوست سر بسیار خشک / آسیب دیده دارند ممکن است بخواهند استفاده از محصولات حاوی سولفات را محدود کنند.

سیلیکون ها

یکی دیگر از ترکیبات بحث برانگیز شامپو هستند – بیشتر به این دلیل که به راحتی شسته نمی شوند. در نتیجه، شایعاتی مبنی بر اینکه سیلیکون ها باعث تجمع روی موها می شوند، منتشر شد. حقیقت این است که سیلیکون‌ها را می‌توان با اکثر شامپوها پاک کرد و اگر موهای بسیار ظریفی نداشته باشید، احتمالاً هیچ اثر نامطلوبی از سیلیکون‌ها تجربه نخواهید کرد. در واقع، سیلیکون ها تار مو را می پوشانند که به از بین بردن موخوره و بهبود درخشندگی کمک می کند.

همچنین ممکن است متوجه کلرید سدیم – یا نمک – شده باشید که در بسیاری از شامپوها ذکر شده است. کلرید سدیم می تواند به موهای ظریف کمک کند تا حجیم تر به نظر برسند، زیرا کوتیکول را زبر می کند. این همچنین به منظور رساندن مواد آبرسان به ساقه مو عمل می کند.

اسید سیتریک ها

در نهایت، بیایید در مورد اسید سیتریک صحبت کنیم. در حالی که ممکن است ریختن هر نوع اسیدی به موهایتان ترسناک به نظر برسد، اسید سیتریک واقعاً مفید است. این برای کاهش سطح pH شامپو عمل می کند که به بهبود مدیریت کمک می کند. اسید سیتریک همچنین به محافظت از پوست سر در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و در بیشتر مرکبات یافت می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا