لاوین هیر

تکنیک رنگ سنجی مو

تکنیک رنگ سنجی مو

رنگ سنجی مو چیست ؟ چگونه این تکنیک می تواند به نفع شما کار کند ؟ جستجوی رنگ موی عالی که با رنگ پوست هماهنگ باشد و زیبایی فردی را برجسته کند، یک تقاضای همیشگی در دنیای زیبایی است.

در این زمینه، رنگ سنجی به عنوان یک ابزار ضروری برای آرایشگران برجسته می شود، زیرا تمام دانش علمی لازم برای دستیابی به نتایج خیره کننده را فراهم می کند.

در این پست، اصول اصلی رنگ سنجی را به اشتراک می گذاریم و به شما می گوییم که چگونه می تواند به نفع متخصصان زیبایی متخصص در رنگ آمیزی مو عمل کند.

رنگ سنجی مو چیست؟

رنگ‌سنجی چیزی نیست جز علمی که رنگ‌ها و خواص آنها را مطالعه می‌کند و از درک عمیق چگونگی تعامل تن‌های مختلف با یکدیگر اطمینان می‌دهد.

  • قهرمان اصلی رنگ سنجی چرخه رنگ است، ابزاری ضروری که رنگ ها را بر اساس روابط آنها سازماندهی می کند.
  • به عنوان مثال، در رنگ سنجی دو ترکیب رنگ وجود دارد که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند: ترکیب های مشابه و ترکیب های مکمل.
  • ترکیبات مشابه توسط رنگ هایی که در کنار هم در چرخه رنگ قرار گرفته اند و دارای لحن اولیه یکسانی هستند تشکیل می شوند. رنگ‌های مکمل از رنگ‌های متضاد در چرخه رنگ تشکیل شده‌اند که می‌توانند یکدیگر را خنثی کنند یا تصاویری فوق‌العاده متضاد ایجاد کنند.
  • درک موقعیت رنگ ها در چرخه رنگ برای آرایشگران ضروری است، زیرا این امر مستقیماً بر ایجاد رنگ ها در طول فرآیندهای رنگ آمیزی و اصلاح رنگ های ناخواسته تأثیر می گذارد و نتایج شخصی را برای هر مشتری ارائه می دهد.

رنگ سنجی برای آرایشگرها چگونه کار می‌کند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، برای آرایشگران، رنگ سنجی در جنبه های مختلف نقش مهمی ایفا می کند، که می تواند از انتخاب تن های هماهنگ تا اصلاح مشکلات ناشی از رنگ آمیزی قبلی را شامل شود.

رنگ های مکمل، به عنوان مثال، هنگامی که مخلوط می شوند، می توانند یکدیگر را خنثی کنند. این برای اصلاح رنگ ضروری است، به آرایشگران اجازه می دهد تا رنگ های ناخواسته را حذف کنند و به نتیجه رضایت بخشی دست یابند.

یک مثال عالی از استفاده از رنگ سنجی در دنیای مو، درمان تونینگ است که از شامپوها و ماسک های غنی شده با رنگدانه های بنفش برای خنثی کردن رنگ های زرد موی بلوند استفاده می کند و رنگ یکنواخت تری را نشان می دهد.

در چرخه رنگ، زرد و بنفش در جهت مخالف (مکمل) قرار گرفته اند. بنابراین استفاده از شامپو بنفش برای اصلاح علائم زردی بهترین جایگزین برای دستیابی به ظاهری هماهنگ است.

علاوه بر این، رنگ‌سنجی درک عمیق‌تری از رنگ‌های گرم و سرد را ارتقا می‌دهد، که برای آرایشگرانی که با رنگ مو کار می‌کنند، دانش ضروری است.
این به این دلیل است که دانستن تمایز بین رنگ‌های گرم و سرد هنگام انتخاب رنگ‌هایی که مکمل رنگ پوست مشتری هستند، بسیار مهم است. به طور کلی، رنگ های گرم در افرادی که پوستی با ته رنگ گرم دارند هماهنگ تر به نظر می رسد و تن های سرد برای افرادی که ته رنگ سرد دارند، هماهنگ تر به نظر می رسد.

این دانش همچنین به آرایشگر این امکان را می‌دهد که رنگ خاصی را با ویژگی‌های مشتری تطبیق دهد، مانند افرادی که پوستی با ته رنگ گرم دارند، اما می‌خواهند رنگ‌های سردی را به موهای خود اضافه کنند.

هنگامی که مفاهیم رنگ سنجی تسلط یافتند، متخصص می تواند این روش را بدون ناهماهنگ شدن رنگ مو انجام دهد و نتیجه شخصی را برای مشتری تضمین کند.

چگونه می توان از رنگ سنجی در فرآیندهای رنگ آمیزی مو استفاده کرد؟

کاربرد عملی رنگ سنجی در فرآیندهای رنگ آمیزی مو و شناخت ته رنگ مو، بدون شک، تفاوت عمده ای در حصول اطمینان از نتایج رضایت بخش است.

قبل از شروع هر فرآیند رنگ آمیزی، درک نیازهای مشتری و انجام تجزیه و تحلیل کامل رنگ پوست آنها بسیار مهم است. به این ترتیب، متخصص می تواند یک پالت رنگ شخصی ایجاد کند که به طور مثبت ویژگی های منحصر به فرد مشتری را برجسته می کند.

با این حال، علیرغم استفاده گسترده برای این منظور، رنگ سنجی فقط در مورد انتخاب رنگ نیست، بلکه در مورد درک نسبت اختلاط و زمان عمل مواد شیمیایی است.

از این گذشته، همانطور که می دانیم، اندازه گیری هر رنگ استفاده شده و زمان اثر این مواد شیمیایی بر روی مو، عوامل تعیین کننده ای در رسیدن به رنگ مورد نظر است.

علاوه بر این، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رنگ سنجی در فرآیندهای استانداردسازی رنگ نیز ظاهر می شود، به ویژه آنهایی که با رنگ و تونینگ مو مرتبط هستند.

چه برای اصلاح رنگ محو شده، چه برای صاف کردن رنگدانه اضافی یا خنثی کردن یک رنگ نادرست، می توان از اصول رنگ سنجی برای خنثی کردن این مشکلات و رسیدن به رنگ دلخواه استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا