لاوین هیر

خشکی مو و درمان آن

خشکی مو امروزه در افراد زیادی مشاهده می شود و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. عامل اصلی خشکی مو نرسیدن به مو و خشن برخورد کردن با آن است. حتی اگر شما از مشکلات داخلی زیادی رنج ببرید بیشترین تاثیر بر مو را عوامل خارجی می گذارند.

خشکی مو در واقع به دلیل کم آبی مو است، زمانی که مو ها رطوبت خود را از دست می دهند و به اندازه کافی آبرسانی نمی شوند براقیت و شفافیت خود را از دست می دهند و در نهایت خشکی و وزی مو رخ می دهد که این خشکی باعث شکستگی، وز و موخوره می شود.

موهای افراد دارای سه لایه است. اگر موها سالم باشد، روغن طبیعی در لایه‌ی بیرونی به محافظت لایه‌ های داخلی مو کمک می‌ کند، همچنین نور را منعکس میکند و موهای شما را براق می‌ کند. درخشندگی و براق بودن‌ دو نشانه‌ ی مهم موهای می باشد.

هنگامی که موهای خشک هستند، لایه‌ی بیرونی شکننده شده و باعث می‌ شود که سست و ناسالم شوند. هنگامی که موهای شما درهنگام لمس خشک هستند، ممکن است شکننده بوده و به سختی حالت بگیرند. اما با این وجود داشتن موی خشک، به معنای وجود مشکل بزرگی در سلامتی افراد نیست.

توجه داشته باشید قرار گرفتن در معرض نور خورشید به صورت طولانی، حرارت دادن به موها به صورت مرتب، رطوبت زیاد و موارد زیاد دیگری می‌ تواند موجب آسیب و خشک شدن موهایتان شوند.

مواردی که باعث خشکی مو می شود:

  • زندگی در آب و هوای گرم و خشک
  • بودن در معرض زیاد خورشید یا باد
  • شنا کردن در آب کلر دار یا آب شور
  • شستن بیش از حد موها
  • استفاده از شامپو های نرم کننده و حالت دهنده ها با کیفیت پایین
  • سشوار کردن مکرر موها
  • استفاده از دستگاه‌ های صاف کننده یا فر کننده‌ ی مو و بیگودی

همچنین بیماری هایی مانند بی اشتهایی عصبی(سوء تغذیه) و کم کاری تیروئید باعث خشکی مو ها می شود.

درمان خشکی مو ها

  • کوتاهی

اولین قدم کوتاهی است، اگر احساس می کنید خشکی سر شما بیش از اندازه زیاد است و موهای شما پر از موخوره است در مرحله اول بهتر است موهای خود را کوتاه کنید، چونکه درمانی برای موهای شدید خشکی که دچار مو خوره هستند وجود ندارد.

  • استفاده از ویتامین ها

ویتامین ها می توانند برای مو و همچنین پوست شما موثر باشند ولی توجه داشته باشید که مصرف بعضی داروها باید زیر نظر پزشک باشد پس بهترین راه دادن یک چکاپ کامل و تشخیص کمبود های بدن است.

  • نشستن مو ها

بله درست دیدید! شستن روزانه مو ها با شامپو می تواند چربی طبیعی سر را از بین ببرد و باعث خشکی مو و همچنین کف سر می شود، اگر تعریق زیادی دارید و نیاز دارید تا روزانه حمام کنید بهتر است به موهایتان شامپو نزنید. همچنین در هنگام استفاده از شامپو فقط به ریشه سرتان شامپو بزنید و ساقه مو ها را به شامپوی زیاد آغشته نکنید.

  • درجه حرارت کمتر

در هنگام استحمام سعی کنید با آب داغ حمام نکنید. آب داغ خودش باعث خشک شدن مو است و بافت مو ها را از بین می برد.

  • وسایل حرارتی

در مطالعه‌ای که بر روی ساقه موها پیش و پس از سشوارکشیدن انجام شد، آسیب قابل‌ توجهی در موی شرکت‌کنندگان مورد پژوهش مشاهده شد. اگر می ‌خواهید موهایتان را سشوار بکشید، سشوار را دست ‌کم به ‌اندازه ۱۵ سانتی‌ متر از ساقه موها دور نگه دارید، همچنین از ماسک ها و اسپری های مخصوص محافظ حرارت برای مو استفاده کنید.

  • استفاده از روغن ها

استفاده از روغن های گیاهی به مو ها کمک می کند تا رطوبتشان را از دست ندهند و رطوب رسانی شوند و همچنین مواد مغذی به ریشه مو ها برسد. برای درمان خشکی مو ها می توانید از روغن آرگان و روغن آووکادو که آبرسانی و نرک کننده عمیق برای مو دارد، استفاده کنید. توجه داشته باشید که روغنی که استفاده می کنید باید با طبع سر شما هماهنگ باشد.

  • هیدرو تراپی یا آب درمانی

این روش که با آب های گرم (نه چندان داغ) همراه است و به همراه ماساژ سر انجام می شود باعث افزایش جریان گردش خوت در سر و همچنین صافی و احیا سر است.

  • آرام شانه کردن

به طور کلی سعی کنید با موهایتان با آرامش برخورد کنید. خشن بر خورد کردن با موها باعث شکستگی و خشکی و وزی و همجنین درگیر شدن مو با موخوره را به دنبال دارد. در هنگاه شانه کردن سعی کنید مقدار خیلی کمی آب به موهایتان اسپری کنید و اگر می توانید از شانه های چوبی اصل استفاده کنید همچنین بعد از حمام مو ها را با حوله ای که بافت نرم دارد خشک کنید، مو ها را نکشید و مچاله نکنید. فقط به آرامی آب مو ها را بگیرید.

در نهایت سعی کنید تمامی موارد گفته شده را رعایت کنید و اگر خشکی موهایتان بر طرف نشد حتما به پزشک مراجعه کنید، همچنین می توانید خدمات هیدرو تراپی خود را در مرکز تخصصی مو لاوین با بهترین کیفیت انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا