لاوین هیر

راز های حفظ سلامت پوست سر و مو

راز های حفظ سلامت پوست سر و مو

حفظ سلامت پوست سر و مو : در حالی که پوست سر شما قطعا بالای سر است، به احتمال زیاد سلامت پوست سر شما در اولویت شما نیست. نادیده گرفتن وضعیت پوست سر تا زمانی که شروع به ناراحتی کند، فوق العاده آسان است. در مورد سلامت مو هم همینطور است. احتمالاً توجه زیادی به آن نمی کنید، مگر اینکه کسل کننده یا خشک به نظر برسد، یا به سرعتی که می خواهید رشد نمی کند یا سریعتر از آنچه می خواهید ریزش می کند.

نتیجه این است که ما در نهایت به دنبال محصولات و روتین هایی برای درمان علائم فردی به جای ایجاد یک روال مراقبت از موی جامع با تمرکز بر راه حل ها و پیشگیری می گردیم.

در حالی که سلامت مو و پوست سر شما به هم مرتبط است، اما همیشه نمی توان آنها را به یک شکل درمان کرد. و گاهی اوقات مشکلی که یکی را تحت تأثیر قرار می دهد دقیقاً برعکس مشکلی است که ممکن است با دیگری داشته باشید. به عنوان مثال، داشتن موهای بسیار خشک و پوست سر بیش از حد چرب (و بالعکس) کاملاً امکان پذیر است.

بیشتر محصولاتی که برای درمان پوست سر چرب طراحی شده‌اند، بسیار خشک‌کننده هستند. در حالی که این ممکن است مشکل پوست سر شما را حل کند، این محصولات بیشتر موهای شما را خشک می کنند. برای مقابله با این، احتمالاً به سراغ ترکیب محصول جدیدی خواهید رفت که برای تزریق مقدار قابل توجهی رطوبت به موهای شما طراحی شده است. این روش درستی به نظر می رسد، تا زمانی که متوجه شوید که آن محصولات پوست سر شما را نیز مرطوب می کنند. که باعث می شود یک بار دیگر به درمان پوست سر چرب برسید و کل چرخه تکرار شود.

راز درمان و پیشگیری از مشکلات سلامت مو و پوست سر در ایجاد یک مراقبت متعادل است که به سلامت مو و پوست سر شما می پردازد. این شامل استفاده از محصولات خاص در زمان های خاص، به منظور حفظ یک روال کلی سالم است.

مشکل: پوست سر چرب

این که پوست سر شما چقدر چربی تولید می کند بیشتر ژنتیکی است، اما عوامل محیطی می توانند در ایجاد این وضعیت نقش داشته باشند. پوست سر شما روغن های خاصی (سبوم) تولید می کند تا پوست و موی شما را مرطوب و محافظت کند. همچنین این خروجی را در پاسخ به تهدیدات درک شده افزایش می دهد.

به عنوان مثال، واکنش های آلرژیک (به محصولات موضعی یا غذاها/داروها)، شستشوی بیش از حد، و استفاده از محصولات خشن و مملو از مواد شیمیایی روی موهای شما، همگی می توانند به افزایش تولید روغن کمک کنند. هنگام درمان پوست سر چرب، مهم است که درمان خاصی را که موهای شما ممکن است به آن نیاز داشته باشد نیز در نظر داشته باشید.

  • پوست سر چرب با موهای معمولی: شامپو کنترل کننده چربی + ماسک داخل حمام+ روغن آرگان
  • پوست سر چرب با موهای رنگ شده: شامپوی سولفات دار موهای رنگ شده + ماسک داخل حمام + کاندیشنر بعد از حمام
  • پوست سر چرب با موهای خشک/آسیب دیده: شامپوی سولفات دار دمیج+ ماسک داخل حمام + کاندیشنر بعد از حمام+ روغن آرگان

مشکل: شوره سر

پوست سر شما دائما در حال تولید و ریزش سلول های پوستی است، با این حال آنها معمولا برای دیدن ما بسیار کوچک هستند. شوره سر اساسا فقط پوسته های بزرگتر پوست است که با چشم قابل مشاهده است. زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های پوست بیش از حد تولید می‌شوند که منجر به پوسته‌های بزرگ‌تر می‌شود. هیچ کس واقعاً نمی داند چه چیزی باعث آن می شود، اما شوره سر به طور گسترده ای در نظر گرفته می شود که عمدتاً ژنتیکی است. جالب اینجاست که این وضعیت معمولا در زمستان بدتر می شود، زمانی که کمبود رطوبت در هوا منجر به خشکی پوست می شود.
شکل جدی‌تر این بیماری که به عنوان درماتیت سبورئیک شناخته می‌شود، با پوسته‌های صورتی و خارش‌دار مشخص می‌شود و بهتر است توسط پزشک یا متخصص پوست درمان شود.

  • شوره سر با موهای معمولی: شامپو سولفات دار دمیج+ ماسک داخل حمام+ روغن آرگان
  • شوره سر با موهای رنگ شده: شامپوی دتاکس+ ماسک داخل حمام+ کاندیشنر بعد حمام
  • شوره سر با موهای خشک/آسیب دیده: شامپوی دتاکس + ماسک داخل حمام+ کاندیشنر بعد حمام+ روغن آرگان

مشکل: موهای نازک/شکننده

علیرغم این باور عمومی که نازک شدن مو به سادگی یک محصول طبیعی ناشی از افزایش سن است، دلایل بالقوه متعددی وجود دارد. از ژنتیک گرفته تا فاکتورهای رژیم غذایی و شیوه زندگی، حتی استفاده مکرر از محصولات مضر و/یا عوارض جانبی دارو می تواند به از دست دادن تراکم مو کمک کند.
با این حال، می توانید نازک شدن مو را درمان کنید، در حالی که هنوز سلامت کلی مو را رنگ آمیزی می کنید.

  • موهای نازک معمولی: شامپو حجم دهنده + ماسک داخل حمام
  • موهای نازک رنگ شده: شامپو حجم دهنده + ماسک داخل حمام+ کاندیشنر بعد حمام
  • موهای نازک آسیب دیده خشک: شامپو حجم دهنده+ ماسک داخل حمام+ کاندیشنر بعد حمام+ روغن آرگان

بررسی و حفظ سلامت پوست سر و مو به طور همزمان امکان پذیر است. حتی اگر مشکلات ظاهراً متضادی دارید. از راهنمای بالا استفاده کنید تا به شما کمک کند روال مراقبت کامل از مو و پوست سر را برای خود بسازید و در صورت شک با یک متخصص مو مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا