لاوین هیر

روتین مو بعد از حمام

مو یکی از حساس ترین اعضای بدن می باشد که با کمی بی توجهی ممکن است موهای شما دچار آسیب دیدگی، ریزش، شکنندگی و مستعد موخوره شود. در واقع تعدادی گزینه و روش وجود دارد که باعث می شود موهای شما سالم و درخشنده باقی بمانند. همانند پوست که در شب و یا روز و به صورت هفتگی و ماهانه روتین خاص خودش را دارد موها نیز روتین هایی دارد که مرتبا باید آنها را انجما دهید و به صورت روتین زندگی خود قرار دهید. برای مثال برای موها روتین روزانه، روتین قبل حمام، روتین بعد حمام و روتین هفتگی داریم. در هر یک از اینها شما باید روش های خاصی را انجام دهید تا به رشد بهتر موهایتان کمک کنید.

در مقاله ی روتین مو در حمام، مراحل مراقبت از مو قبل از حمام و در حین حمام به شما آموزش داده ایم.

بعد از حمام موها بسیار حساس و آسیب پذیر هستند و ممکن است به مو آسیب برسد از این رو بسیار مهم است که با موهایتان چگونه رفتار کنید.

در ادامه روتین مناسب بعد از حمام را برسی و آموزش خواهیم داد.

ابتدا قبل از پایان دادن به حمام خود سعی کنید تا از آب ولرم استفاده کنید، چرا که آب داغ به خودی خود باعث آُیب به مو و همچنین پوست شما می شود. در واقع اگر فردی هستید که علاقه به گرفتن حمام داغ دارید، بهتر است این عادت را کنار بگذارید. آب داغ باعث سوختن و از بین رفتن درخشندگی مو می شود و موهای شما را خشک می کند.

  • خشک کردن مو ها

این مرحله بسیار مهم است. همانطور که در مقاله های قبل گفتیم، سعی کنید از حوله های مناسب و نرم به جای حوله های زبر و سخت استفاده کنید. حوله های نا مناسب باعث ایجاد موخوره و شکستن موها می شوند. بهترین گزینه برای آبگیری موها یک پارچه و یا تیشرت نخی تمیز است که با آن باید به آرامی موها را بفشارید ( با فشار کم ) و خیسی مو ها را بگیرید. موهایتان باید در دمای عادی خشک شوند ولی اگر جنس موهایتان به گونه ای است که دیر خشک می شود، و یا برای رفتن به جایی عجله دارید و نیاز دارید از سشوار و یا اتو استفاده کنید قبل ازآن از ماسک ها و سرم های محافظ در برابر حرارت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که درجه حرارت سشوار را روی کمترین حالت بگذارید و سشوار را 10 الی 20 سانت از موهایتان فاصله دهید.

  • استفاده از روغن ها و ماسک ها

بعد از خشک شدن موهایتان به اندازه تقریبا کافی، از ماسک ها و روغن ها استفاده کنید. یک برنامه ریزی کلی داشته باشید که چند بار در هفته از ماسک ها و چند بار از روغن ها استفاده کنید. در کل هفته ای یک الی دو بار استفاده از روغن های گیاهی برای مو کافیست. اما اگر قصد روغن تراپی دارید هفته ای یک الی دو بار قبل از حمام موهایتان را به صورت کامل به روغن آغشته کنید و بعد از دو ساعت به حمام بروید.

  • شانه کردن

حقیقتی وجود دارد که شما نمی توانید مو را بعد از حمام بلافاصله شانه کنید. زیرا در طول حمام به دلیل خیس شدن موها و سنگین شدنشان، ریشه ی مو ها ضعیف می شوند و بعد از شانه کردن موها کشیده می شوند و دچار ریزش می شوند. اگر می خواهید موهایتان را بعد حمام شانه کنید باید خیسی موها در حد نم باشد و حداقل 80 درصد از رطوبت مو خشک شده باشد..

  • بافتن مو

بعد از خشک شدن حدودی مو می توانید موهای خود را ببافید. بافتن موها از برخورد موها به سطوح مختلف و یا گره خوردن و گیر کردن مو ها جلوگیری می کند. سعی کنید در هنگام بافتن موهایتان آنها را زیاد نکشید و برای بستن قسمت پایین آن از کش های ساتنی استفاده کنید.

  • موخوره گیری کنید.

چند هفته یک بار و یا هفته ای یک بار بعد از حمام زمانی که موهایتان کامل خشک شد موهایتان را برسی کنید و اگر موخوره ای را دیدید، از یک الی دو سانت بالا تر موی خود را کوتاه کنید. بعد از موخوره گیری به موهایتان روغن مناسب موهایتان را بزنید تا از خشکی آنها جلوگیری کنید.

در نهایت

سعی کنید از محصولات بی خطر . ساده برای موهایتان استفاده کنید، برای مثال کش ها و رو بالشتی های ساتن می توانند اولین قدم برای یک لایف استایل سالم برای موهایتان باشد. مرحله ی بعدی می تواند شناسایی مشکلات درونی و بیماری ها و کمبود هایی باشد که بر روی سلامت مو ها تاثیر گذار هستند. اگر تشخیص دهید که موهای شما به دلایل داخلی آسیب دیده اند یا به دلایل بیرونی و فیزیکی می توانید درمان و روتین خود را طبق آن تشخیص دهید و راه درمان مو را سریع تر طی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا