لاوین هیر

روتین مو در حمام

مو یکی از موارد زیبایی در هر شخص محسوب می شود. سالم بودن مو در زیبایی و درخشندگی هر شخص تاثیر به سزایی دارد، از این رو روزانه افراد زیادی به این مسئله پی می برند که باید رسیدگی به موهایشان را جدی بگیرند. مو ها در واقع بعد از پوست حساس ترین عضو بدن ما هستند و مراقبت از آنها بسیار ضروری است. رسیدگی به موها فقط شستشو و خشک کردن آن ها نیست و رسیدگی به مو در واقع عملی طولانی ولی ضروری برای هر فرد است.

روتین مو شامل موارد و محصولاتی است که شما به نسبت جنس، بافت و نوع موهایتان استفاده می کنید. همانطور که می دانید جنس موی هر فرد با دیگری متفاوت است و نمی توان گفت همه ی افراد می توانند از یک نوع محصول استفاده کنند، این مسئله به طور کل اشتباه است. اما تمامی افراد باید یک روتین ثابت برای موهایشان داشته باشند.

رفتار شما در حمام با موهایتان بسیار مهم است. در واقع مو ها در حمام بسیار آسیب پذیر می شوند و عملی اشتباه باعث ایجاد موخوره و ریزش مو می شود. در ادامه به روتین مناسب هنگام حمام می پردازیم.

  • شانه کردن

بهتر است قبل از حمام مو هایتان را شانه کنید، چرا که زمانی که در هنگام حمام موهایتان خیس است و یا بعد از حمام که همچنان مو ها خشک نشده اند، ریشه ی موها به شدت سست شده و با کمی کشیدگی ریزش مو ها زیاد می شود. پس بهترین گزینه شانه کردن مو قبل از حمام و خیس شدن موهاست، می توانید برای کمتر شدن آُسیب از شانه های چوبی استفاده کنید.

  • شستشوی مو

قدم بعدی شستشوی مناسب موها ست، منظورمان این است که در هنگام شستشو به صورت خشن با موها برخورد نکنید. انتخاب شامپوی مناسب جنس موهای شما بسیار مهم است و به شکل گیری حالت موهای شما کمک می کند. گاهی اوقات افراد فکر می کنند که شستشوی موها به صورت روزانه فایده دارد ولی این باور به شدت اشتباه است و باعث آسیب دیدن مو ها می شود. شستشوی موها تنها دو الی سه بار در هفته کافیست، اگر موهایتان نیاز به شستشوی بیشتر دارد و زود چرب می شود شما باید به فکر تعویض شامپوی خود باشید نه شستشوی بیشتر. قالبا چربی زیاد مو به میزان محصولاتی که بعد از حمام استفاده می کنید و یا تعداد بار هایی که به موهایتان دست می زنید نیز دارد.

به یاد داشته باشید که چنگ زدن مو ها در حین شستشو کمکی به تمیز شدن بیشتر مو ها نمی کند و همچنین شما باید فقط مقدار شامپو را کف سرتان بزنید و از زدن شامپو به ساقه ی مو جلوگیری کنید.

نکته ی قابل توجه این است که اگر می توانید در حمام به صورت نشسته موهایتان را شستشو دهید و شاید کمی عجیب و قدیمی به نظر برسد اما زمانی که آب با فشار به موهای شما برخورد ی کند باعث آسیب دیدن کوتیکول مو می شود.

  • رطوب و آّرسانی به مو

بر خلاف باور عموم استفاده از شامپو کافی نیست، حتی گاهی برخی شامپو های درمانی باعث شک شدن و وز شدن موهای شما نیز می شود. از این رو بعد از حمام می توانید از ماسک های آبرسان که باید شسته شوند نیز استفاده کنید و سپس با آب سرد آنها را از ساقه ی موهایتان بشویید. توجه داشته باشید که ماسک مو ها باید به ساقه زده شوند و از زدن ماسک مو ها و نرم کننده ها به ریشه ی موهایتان خودداری کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر موهای ضخیم، پر حجم و یا فر دارید مقدار بیشتری از این محصولات را باید به موهایتان بزنید. ماسک موهای مخصوص داخل حمام به طور تقریبی به مدت 5 دقیقه باید بر روی موهایتان بمانند و اگر شما موهای خود را دکلره کرده اید، حتما به این نوع محصولات نیاز خواهید داشت.

  • اسکراب کف سر

مواردی که در بالا گفته شد شامل مواردی است که شما به صورت مکرر در هر بار حمام کردن باید آن را رعایت کنید. اما مواردی هستند که آنها را باید به صورت هفتگی و یا ماهانه انجام دهید. اگر مستعد شوره و ریزش پوسته ی سر خود هستید باید موهایتان را به صورت هفتگی و یا ماهانه، متناسب با نیازتان، اسکراب کنید. بله درست دیدید، البته منظور از اسکراب کردن این نیست که از هر محصول اسکرابی می توانید برای موهایتان ستفاده کنید، این نه تنها کمک کننده نیست بلکه باعث نابود شدن موهایتان می شود.

اسکراب کف سر باعث جدا شدن پوست مرده ی کف سر شده و ریزش این پوست ها را بعد از حمام کاهش می دهد، همچنین باعث افزایش خون رسانی به کف سر و موها و همچنین رویش مجدد موها می شود، به خاطر داشته باشید که بعد از اسکراب ممکن است کمی ریزش داشته باشید اما این ریزش جای نگرانی ای ندارد و در هر صورت آن تعداد مو شامل موهای سست هستند، با انجام روتین درست آن موها به صورت سالم و قوی دوباره رشد خواهند کرد.

در نهایت

روتین مو در حمام بسیار ساده است و اگر موارد کلی آن رعایت شود در سلامت موهای شما تاثیر می گذارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا