لاوین هیر

علت رشد نکردن موها

به طور میانگین موهای شما ماهانه ۱.۵ سانتیمتر رشد میکند
اما گاهی اوقات به نظر میرسد قد مو از یک حدی بلندتر نمیشود و این مشکلی است که هم خانم ها هم آقایان با آن دست و پنجه نرم میکنند.
اگر موی شما بطور منظم رشد نکند موها ضعیف و نازک و به مرور زمان کم حجم میشود و باید علت رشد نکردن موهارا با نظارت پزشک بررسی و درمان کرد.
حال باید بدانیم موهای شما رشد نمیکند یا از ساقه خرد میشود.
در این مقاله برای دانستن علت و راهکار با ما همراه باشید

قطعا این موضوع نظر شمارا جلب کرده است ماهانه ریشه های خود را رنگ میگذارید ولی همچنان قد موهای شما ثابت است.
بله درست است، متاسفانه موهای شما از انتها بر اثر خشکی خرد میشود.
به دلیل خرد شدن انتهای مو، و قطعی ساقه ها این رشد اصلا دیده نمی شود. در واقع همان اندازه که موها بلند می شود، نوک مو خرد شده و می ریزد. به این ترتیب همیشه حدود قد مو در یک اندازه ثابت می ماند.

حالا علت خرد شدن مو چیست؟
برخی از افراد با عادت های نادرست و عدم توجه به مسئله مراقبت از مو، به موهای خود آسیب بسیاری وارد می کنند. این عادت ها موجب می شوند که موها خشک و خرد شوند و در نهایت بریزند. در چنین شرایطی اگرچه موها رشد می کنند، اما اندازه آنها ثابت می ماند. بنابراین باید بگوییم که متاسفانه اگر این عادت ها ترک نشود، این مشکل برای همیشه باقی خواهد ماند. برخی از این اشتباهات عبارتند از:

استفاده بیش از اندازه از رنگ مو، هایلایت کردن زیاد مو و همچنین استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی بر روی موها، موجب خشک و وز شدن لایه بیرونی کوتیکول مو می شود. این مورد از جمله دلایل بلند نشدن مو است. دلیل این امر آن است که مواد شیمیایی، روغن طبیعی مو را از بین می برد و به شدت به آنها آسیب می رساند.
استفاده بیش از اندازه از اتوی مو، سشوار و سایر وسایل حرارتی باعث خشک شدن و آسیب رسیدن به موها می شود. این کار حتی ممکن است موجب شود تا موها مقاومت خود را در مقابل وسایل حرارتی از دست بدهد که نتیجه آن ایجاد موخوره، خرد شدن یا ریزش موها است. از اینرو، هر چه میزان استفاده شما از این وسایل کمتر باشد، موهای سالم تری خواهید داشت.
عدم پرهیز از عواملی که موجب ایجاد موخوره در مو می شوند یکی از دلایل بلند نشدن موی سر است. به عبارت دیگر، زمانی که موها دچار موخوره می شود و انتهای ساقه آن چند شاخه می گردد، اگرچه مو از ریشه سالم است و رشد خود را دارد، اما ساقه آن آسیب دیده است.

راهکار چیست؟
در مرحله اول از عواملی که باعث بروز چنین مشکلاتی شده پرهیز کنید.
گام بعدی مراجعه به مرکز احیا مو لاوین میباشد چراکه موهای شما نیاز به یک درمان عمقی دارد و پس از درمان با مراقبت در منزل نظیر استفاده از محصولات مراقبتی مغذی برای موها روند بهبود را ادامه دهید تا موهایی سالم و زیبا را همیشه همراه خود داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا