لاوین هیر

علل ریزش مو و راه های درمان آن

علل ریزش مو و راه های درمان آن

آیا اخیراً متوجه چند تار موی اضافی در برس یا شانه خود شده اید؟ علل ریزش مو و راه های درمان آن چیست ؟ ریزش مو می تواند واقعا ترسناک باشد. در حالی که ریزش حدود 100 تار مو در روز کاملا طبیعی است، ریزش بیش از حد مو قطعا می تواند نگران کننده باشد. نکته مهم این است که وحشت نکنید، دلایل بالقوه زیادی وجود دارد که باعث می شود شما نازک شدن موها را تجربه کنید و بیشتر آنها قابل درمان هستند.

قبل از هر اقدامی حتما نظر متخصص را جویا شوید. چیزی که ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد می تواند یک مرحله کاملا طبیعی از چرخه رشد مو باشد یا در واقع می تواند باعث نگرانی شود. وقتی صحبت از نازک شدن موها می شود، نظر دوم همیشه اولین قدم خوب است.

در کنار شما، آرایشگر شما موهای شما را بهتر می شناسد و باید بتواند به شما بگوید که آیا ریزش موی غیر طبیعی دارید یا خیر. هنگامی که آنها سلامت مو و پوست سر شما را ارزیابی کردند، باید بتوانند توصیه ای ارائه کنند. این که آیا این برای یک محصول یا درمان خاص باشد یا ممکن است شما به مراجعه به یک پزشک متخصص نیاز داشته باشید. در ادامه با لاوین هیر همراه باشید…

انواع موهای نازک

آلوپسی – یا اصطلاح کلی ریزش مو، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. آلوپسی ژنتیکی یا آلوپسی آندروژنتیک معمولاً به عنوان “طاسی الگوی” شناخته می شود. این به این دلیل است که ریزش مو از یک الگوی خاص پیروی می کند که از شقیقه ها شروع می شود. همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع ریزش مو به دلیل عوامل ژنتیکی است. در حالی که هیچ “درمان” شناخته شده ای برای آلوپسی آندروژنتیک وجود ندارد، تعدادی از درمان ها در دسترس هستند.

با این حال، انواع دیگر ریزش مو می تواند نشانه های رژیم غذایی و عادات و تغییرات سبک زندگی باشد. اینها شامل کمبود مواد مغذی است، به همین دلیل است که ویتامین ها و مکمل های مو بسیار محبوب هستند. برای زنان، سطوح پایین آهن به ویژه با افزایش ریزش مو و رشد مجدد آهسته تر مرتبط است. به غیر از کمبود مواد مغذی، سایر عوامل سبک زندگی همگی بر چرخه رشد مو تأثیر می گذارند. این شامل سطوح طولانی استرس بالا، سیگار کشیدن، سلامت پوست سر و عوارض جانبی داروهای تجویزی است.

انواع درمان های ریزش مو

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که برای سلامت مو به بازار عرضه می‌شوند، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. در حالی که تحقیقات محدودی در مورد اثربخشی آنها وجود دارد، خطری نسبت به مکمل وجود دارد. قبل از وارد کردن هر گونه مکملی در رژیم غذایی خود حتما با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

تمرکز بر سلامت پوست سر و مو یک راه ایمن و موثر برای کاهش ریزش بیش از حد و بهبود رشد مجدد مو است. خانواده محصولات انرژی‌زای هر شرکت دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. استفاده از مواد طبیعی مانند عصاره رزماری، آلوئه ورا و مریم گلی به همراه 11 اسانس مختلف به پاکسازی و تحریک پوست سر کمک می کند. شامپو و نرم کننده ترکیبی انرژی زا را می توان روزانه برای افزایش گردش خون و حفظ سلامت پوست سر استفاده کرد.

اگر ریزش موی طولانی مدت را تجربه می کنید، از ترکیب انرژی زا دو بار در هفته به مدت چهار هفته استفاده کنید. این فرمول های غلیظ از مواد طبیعی باعث تحریک رشد مو و بهبود اکسیژن رسانی به بافت می شود. پس از مرحله اولیه درمان دو بار در هفته، می توانید برای حفظ نتایج، درمان ها را به یک بار در هفته کاهش دهید. برای نتایج شدید، روزانه استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا