لاوین هیر

توصیحاتی در رابطه با مو و ساختار آن

مو دقیقا چیست؟

مو دقیقا چیست؟ مو از کراتین تشکیل شده است. این نوعی پروتئین است که در ناخن ها و پوست نیز یافت می شود. مو نیز از ساقه مو و ریشه مو تشکیل شده است. ریشه مو در انتها ضخیم شده و در فولیکول مو (بولبوس) به اوج خود می رسد. ساقه مو قسمتی است که از پوست بیرون می آید یا موهایی که می بینید. در ادامه با لاوین هیر همراه باشید…

انواع کارکرد مو

موهای سر چندین کارکرد دارد.

محافظت:

موهای روی پوست سر شما از نور خورشید، گرما و سرما محافظت می کنند. همچنین به محافظت از پوست سر در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید کمک می کند.

تنظیم دما:

مو می تواند اثر عایق داشته باشد که به حفظ دمای بدن کمک می کند.

زیبایی:

موهای روی سر اغلب بخش مهمی از ظاهر افراد هستند و می توانند به تصویر و هویت فرد کمک کنند.

مو چیست ؟

مراحل رشد مو

چرا موهای سر شما به طور نامحدود رشد می کنند و ابروها فقط یک اینچ رشد می کنند؟

موهای اصلی، موهای زیر بغل، موهای بینی و مژه ها با سرعت ها و طول های مختلف رشد می کنند. موها از فولیکول های مو در پوست در یک چرخه رشد می کنند. این چرخه رشد از سه مرحله عبور می کند:

  1. فاز آناژن ( یا مرحله رشد ): که در آن 80 تا 90 درصد فولیکول های مو قرار دارند.
  2. فاز کاتاژن ( یا فاز انتقال ): که در آن مو شل می شود (1 تا 3 درصد)
  3. فاز تلوژن : (یا فاز استراحت )که در آن مو می ریزد و فولیکول مو برای تشکیل موی جدید آماده می شود (10 تا 18 درصد).

انواع مو

هرچه مو در مرحله رشد بیشتر باشد، طولانی تر می شود. موهای سر ما طولانی ترین مرحله رشد را دارند، حدود دو تا شش سال، بسته به ژن ما. موهای پلک پایین کوتاه ترین رشد را دارند. موهای سر سالانه حدود 15 سانتی متر رشد می کنند. بنابراین حداکثر طول آن به 90 سانتی متر می رسد. استثناها به کنار.

مراحل رشد مو

رکورد بلندترین مو در اختیار زی کیوپینگ از چین با طول 5.627 متر است. موهای بدن مانند موهای ناحیه تناسلی و بینی تنها 30 تا 45 روز در مرحله رشد هستند و همچنین کندتر رشد می کنند. بنابراین، این موها کوتاه می مانند.

آیا تفاوتی در سرعت رشد موهای شما در طول سال وجود دارد؟

ممکن است وجود داشته باشد، زیرا مو در همه افراد به یک اندازه رشد نمی کند. موها حتی در تابستان سریعتر از زمستان رشد می کنند. این به این دلیل است که ویتامین D مو را تغذیه می کند و مواد مغذی مناسبی به آن می دهد. در فصل زمستان کمتر از این ویتامین دریافت می کنید که می تواند روی رشد موهای شما تاثیر بگذارد. علاوه بر این، موهای هر کس متفاوت است و همچنین در طول زندگی شما تغییر می کند. برای مثال مرحله رشد مو. این حدود دو تا شش سال طول می کشد، اما با افزایش سن کوتاه تر می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا