لاوین هیر

بالچ مو

نحوه رشد مجدد مو

رشد مجدد مو چطور امکان پذیر است ؟ وقتی صحبت از مو می شود، بیشتر مردم فقط به موهایی فکر می کنند که می توانید ببینید. با این حال، پوست سر حاوی مهمترین قسمت مو است، بخشی که به مو اجازه رشد می دهد. فولیکول مو (که ریشه مو نیز نامیده می شود) در زیر پوست سر قرار دارد و برای حفظ سلامت مو باید به درستی عمل کند. طول یک فولیکول مو حدود 4 تا 6 میلی متر است. هر فولیکول یک تا چهار ساقه مو تولید می کند که اندازه هر یک حدود 0.1 میلی متر است. بنابراین، این ساقه های مو بسیار کوچک هستند. در ادامه با لاوین هیر همراه باشید…

بالج مو چیست؟

در زیر غدد چربی یک برآمدگی وجود دارد به اسم بالج.
در داخل بالج بیست عدد سرمایه های اصلی مو به نام سلول های بنیادی مو وجود دارد که در آینده تبدیل به مو خواهند شد. در طول حیات هر فرد، فولیکول موی انسان بیست بار موزایی میکند. هرباری که موزایی اتفاق می افتد یک سلول بنیادی از بالج مو خارج میشود و به سمت پایین حرکت میکند و به برآمدگی به نام پاپی میچسبد (پاپی قسمت برآمده درم است که در ریشه مو قرار دارد که دارای مویرگ میباشد و عمل خونرسانی و تغذیه در آن اتفاق می افتند).

رشد مجدد مو

پس از رسیدن سلول به پاپی رشد اتفاق می افتد از نیم سانت زیر پوست این رشد شروع میشود و مدولا، کورتکس، کوتیکول و غلاف داخلی ریشه مو که همگی از کراتین ساخته شده اند تشکیل میشود.

یادآور میشوم در فرآیند کراتین سازی همه سلول ها شبیه هم نیستند.

مو به صورت تارهای منفرد رشد نمی کند، بلکه از پوست سر در گروه های یک تا چهار تار و گاهی حتی پنج یا شش تار رشد می کند. فولیکول های مو در گروه های طبیعی به نام گروه های فولیکولی قرار می گیرند.

حدود 90 درصد موهای شما به طور فعال در حال رشد هستند. به طور معمول، موها با سرعتی در حدود 1.25 سانتی متر در ماه رشد می کنند. فاز کاتاژن مرحله گذار بین مرحله رشد و استراحت است. در طی این مرحله، فولیکول مو خارج شده و از هیپودرم (جایی که مواد مغذی خود را دریافت می کند) جدا می شود. ریشه مو از بین می رود و انتهای ریشه به شکل گره مانند در می آید.

چه مقدار ریزش مو در روز طبیعی است؟

افراد روزانه حدود 100 تار مو از دست می دهند. وجود موهای بیشتر روی برس، در سینک حمام می تواند اولین نشانه ریزش موی بیش از حد باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا