لاوین هیر

پروتئین تراپی مو

همه ما می دانیم که یکی از اصلی ترین نیاز های بدن پروتئین می باشد. در کل پورتئین در سال ماندن تمام اعضای بدن تاثبر دارد. مو نیز دارای ساختار پروتئینی است و نیاز دارد تا به مقدار کافی پروتئین دریافت کند تا سالم و شاداب بماند.

پروتئین تراپی چیست؟ پروتئین تراپی یک نوع روش درمانی برای تقویت و رساندن مواد مغذی به مو می باشد. در پروتئین تراپی مقداری پروتئین هیدرولیز شده به صورت مستقیم به فولیکول مو ها اضافه می شود که این امر موجب تقویت لایه ی کوتیکول مو می شود.

در این عمل طی چند مرحله مو مواد مغذی ای را دریافت می کند که هر کدام از آنها به نحوی در سلامت مو نقش دارند. این نوع درمان به سلامت ریشه و ساقه مو ها کمک می کند و همچنین از شکستن مو ها نیز جلوگیری می کند.

تشخیص کمبود پروتئین در موها

در واقع کمبود و نبود پروتئین کافی در موها به صورت کامل قابل مشاهده است. در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

  • خشک و وز بودن مو ها

اگر به صورت مداوم از رنگ ها اسفاده می کنید. موهای شما بیشتر از هر موی دیگری نیاز به پروتئین تراپی دارد. زیرا موهای رنگ شده بیشتر در معرض آسیب هستند و همچنین پروتئین تراپی کردن قبل از رنگ کردن مو به ثبات رنگ بر روی مو کمک می کند.

  • شکننده بودن و ریزش مو ها

اگر تعداد ریزش مو های شما در روز بیشتر از 100 تار مو است، این می تواند نشانه کمبود پروتئین باشد. همچنین اگر موهای شما از قسمت ساقه می شکند نیز نشانه ی آسیب دیدگی مو در قسمت کوتیکول مو می باشد که پروتئین تراپی می تواند به شما کمک کند.

  • ارتجاعی نبودن مو ها

این تست را حتما بر روی موهای خود انجام دهید. یک الی سه عدد از موهایتان را انتخاب کنید و تک به تک مقداری آن ها را بکشید. اگر بعد از کشیدگی موها به حالت خود بر نگردند این به این معناست که موهای شما کمبود پروتئین دارد.

  • نازک شدن مو ها

نازک شدن مو ها می توانند دلایلی بسیار زیادی داشته باشند. ولی یکی از دلایل شایع نازکی مو ها کمبود پروتئین می باشد.

فواید پروتئین تراپی چیست؟

همانطور که گفتیم پروتئین تراپی می تواند به موهای شما بسیار کمک کند. پروتئین تراپی با پر کردن خلل های ناشی از گرما و دیگر آسیب ها در کوتیکول مو باعث ترمیم قسمت های آسیب دیده می شود. و همینطور این نوع درمان به کاهش میزان شکنندگی مو ها کمک می کند و باعث نرم تر شدن و درخشندگی بیشتر مو می شود.

توجه داشته باشید که این نوع درمان برای موهای آسیب دیده موثر است و برای موهای سالم ممکن است ایجاد مشکل کند. برای مثال در مو های سالم ممکن است باعث زبری و خشک شدن مو ها شود. شما می توانید بسته به میزان و مواد پروتئین، آن را به صورت یک ماهه و دو ماهه و یا شش ماهه و یا یک ساله انجام دهید.

همچنین پروتئین تراپی باعث از بین بردن آلودگی ها و سلول های مرده ی سر می شود و به موها حالت بهتری می دهد و نرم کنندگی عمقی انجام می دهد. این روش باعث افزایش قدرت و کشش مو می شود و مو ها به راحتی نمی شکنند. همچنین این روش به گونه ای موهای شما را حجم می دهد و با صاف شدن موها به بلند تر دیده شدن مو هایتان کمک می کند. همچنین پروتئین تراپی موهای شما را در برابر اشعات مضر خورشید و مواد شیمیایی مانند رنگ ها تقویت کرده و دوام شان را بالا می برد و آسیب دیدن مو ها را به حداقل می رساند.

توجه داشته باشید که این روش مانند بسیاری از خدمات زیبایی ممکن است عوارضی داشته باشد، برای مثال:

  • مقدار حرارتی که در هنگام پروتئین تراپی به مو وارد می کنند ممکن است مقداری به مو آسیب وارد کند.
  • پوست شما ممکن است به مواد پروتئینی واکنش نشان دهد.
  • بخار های حاصل از مواد شیمیایی آن ممکن است باعث سوزش چشم و گلو شود.

انواع پروتئین تراپی

پروتئین تراپی به منظور رفع آسیب های ناشی از حرارت و آلودگی و یا رنگ کردن مو ها انجام می شود و همچنین برای مقاوم سازی و رساندن مواد مغذی به مو. پروتئین تراپی دو نوع دارد.

  1. مرطوب کننده

این روش برای موهای کم آب و خشک موثر است زیرا به میزان کافی رطوبت را به مو می رساند. این نوع پروتئین ترپی را می توانید هر دو هفته یک بار انجام دهید.

  1. ترمیم کننده

اگر موهایتان آسیب دیده و نیازمند تقویت شدن می باشد این روش به خوبی حال موهای شما را خوب می کند. این روش را نیز می توانید هر دو الی سه هفته استفاده کنید.

در نهایت

استفاده از هر نوع مواد شیمیایی به میزان زیاد مضر است و توصیه نمی شود. از پروتئین تراپی می توانید هر یک الی دو ماه استفاده کنید تا به جای آُیب از فواید آن بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا